A merry little Christmas.

Jag bet nyss av den ena halvan av ett pepparkakshjärta. Innan det åt jag upp det sista frambenet på ett jullamm.
Igår hann jag med otroligt mycket saker. För att ta det i ordning: jag pluggade, pluggade, åt lunch, pluggade, bakade en tårta till mamma, duschade, var på glögg med M, hade gäster, såg på TV och åt födelsedagsmiddag. Mellan det hann jag också med en del annat - som datorn.
Det kändes skönt och min helvetesvecka känns inte så helvetisk längre. Hur det nu kan komma sig.
I natt skulle jag ju sova gott. Men jag kunde verkligen inte somna kändes det som. Jag tror att jag sov men att jag ändå inte gjorde det. Jag är inte dödstrött nu så jag antar att jag sov. Men det var verkligen så att jag tänkte på hur jag skulle sova och tittade på klockan och undrade om jag sov mellan tankarna och drömmarna.
När jag vaknade skippade jag nästan sminket helt.. Gick till skolan som vanligt och det var riktigt skönt faktiskt. Men först hade vi franska och sedan svenska. Efter svenskan har vi i vanliga fall SO men det blev ändrat. Vi åt lunch strax efter tiotiden och gick därefter till Simhallen. Vi gjorde livräddningstest. Mitt knä mådde inte bra utav ryggsimmet och bröstsimmet och det kändes inte som att jag hade ett ben efter det. Men när jag väl räddat den orangea dockan från botten och simmat med en livboj gjorde vi inte så mycket mer. Vi simmade runt lite - dök och hoppade. Haha.. När jag tänker tillbaka på simningen var den riktigt rolig.
Efter det hade vi SO och sedan slutade jag. Jag gick med Eb till stationen, egentligen skulle vi ha tränat på dansen men J var sjuk så det blev inget av. Det betyder att vi har mycket att göra sedan! Väl på stationen märkte jag att tåget inte gick förrens efter en halvtimme och då hämtade farfar mig. Jag var där nere och sydde på en sak ett tag. Åt lite av ett mycket gott bröd som farmor bakat. Sedan gick jag hem och pluggade och var lite på datan.

Nu på kvällen har jag ätit middag och sett lite på TV. Sedan bestämde jag mig för att göra en Spellista i iTunes som skulle påminna mig om julen. Jag älskar julen, jag älskar pepparkakor och lussebullar och all julmat. Jag älskar allt med julen! Det är så mysigt. Sedan har jag fixat med en film till svenskaredovisningen. Jag känner mig som en geek J, jag kan faktiskt göra filmmenyer!

Just nu spelas Have yourself a merry little Christmas på min dator.
Första versen går:
Have yourself a merry little Christmas, let your heart be light. From now on,our troubles will be out of sight.
Jag hoppas det är så det blir också. 

Julafton 2007.

Kommentarer
Postat av: H

ÄLSKA JULEN!

2008-12-01 @ 22:00:03
Postat av: H

ÄLSKA JULEN!

2008-12-01 @ 22:00:55
Postat av: H

Men ååh, jag skickade det första först (såklart) men så syndes inte det så därför belv det ett andra också :P

2008-12-01 @ 22:02:17
Postat av: jessika

haha johanna då, du e en geek=)

2008-12-01 @ 22:10:09
URL: http://jesssikaarlerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0