En underbar dröm.

Jag hade en underbar dröm i natt. Det var en dröm av två delar som satt ihop. Jag minns inte exakt vilka som var med i drömmen. Men så här var det.
Jag stod i liftkön i Sälen då några från klassen kom åkandes. Vi satte oss i liften och åkte upp. Jag solade mig själv mot den klarblåa himlen och tittade på de med mig. Jag satt bredvid Y. Sedan åkte vi av liften och vi alla bestämde oss för att  åka till skogsbrynet och fika lite. Ett gäng av oss åkte dit och vi satte oss i solen. Sedan tar jag upp lite snö i min hand och formar den till en boll. Jag kastar den på X och X kastar tillbaka. Jag kastar tillbaka och sedan pulsar vi runt i snön och kastar snöbollar. Fler och fler kommer med och vi skrattar. Jag kastar på X igen och ramlar i den höga snön. Vi alla faller i en stor hög och bara skrattar.
Sedan händer detta:
Jag satt på mitt rum och var inloggad på datorn då min syster kommer upp med X bakom sig. Jag tittar på X och syster går sedan ut ur rummet. Vi står där ett tag som om det var år sedan vi sågs senast. Sedan ger vi varandra en kram och skrattar. Vi stod där ett långt tag tillsammans och bara skrattade och var glada. Jag började skratta ännu mer och jag ramlar ner på sängen och skrattar ännu mer. Vi var riktigt glada. Bara X och jag mot världen.

Det var som att jag vaknade ur drömmen när jag låg i sängen och skrattade istället för i snön.  Det var en underbar dröm och jag önskade verkligen när jag vaknade att det var sant. Allting var så härligt och roligt och det stod lycka skrivet i våra pannor. Allting var underbart. 

För ett tag sedan hittade jag den här textraden. Jag tycker den är så fin. Lyssna.
"We look at each other and smile, your eyes are like stars on my heaven sometimes."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0