Falken.

Jag gick upp klockan åtta i morse. Vi åkte och hämtade gran med Kusin och farbror plus farfar. Det var mysigt. När jag skulle kasta en stubbe i ett "hål" i skogen så klev jag ner i ett hål! Hela mitt ben, upp till knäet, försvann ner i hålet som var täckt med grenar och ris innan jag klev i det. Jag ropade på min kusin på fyra år och vi tittade tillsammans på vad vi trodde var ett djurgryt. Han trodde det bodde en huggorm där men jag är mer säker på en vanlig orm eller ett näbbdjur. Det var i alla fall lite läskigt att ramla ner där. Helt plötsligt satt jag fast i ett hål liksom.

Igår på avslutningen så hade våran mentor gjort en mycket snäll sak till oss. Först sa han åt oss att ställa oss längs väggen i klassrummet och inte röra något. Vi följde regeln. Sedan skulle vi leta reda på våran plats kring bordet i klassrummet. På varje plats satt en liten lapp med ett namn på ett djur och två egenskaper som djuret har. Vi tittade runt och jag kunde inte gissa vem jag skulle vara. Men efter ett tag hamnade jag på Myrans plats. Egenskaperna var "stackmedveten" och "arbetssam". Efter ett tag avslöjade mentorn den lilla hemligheten bakom platserna och det var att under varje stol satt ett betyg fastklistrat. När jag fick kuvertet stod det "Amanda" på det. Och jag satt fel. H mitt emot mig hade kuvertet med "Johanna" på. Så jag gick runt och satte mig på Falkens plats. Där var egenskaperna "målmedveten" och "snabb". Så det är tydligen jag det. Enligt lärarna på min skola. Sedan slutade vi och traskade mot tåget. Kändes skönt att äntligen se på skåpet en gång och veta att man slipper öppna det på ett tag. Att höra dörren slå igen bakom och veta att det är lov. Att se alla elever på väg hem. Alla lika glada och lättade. En termin av roliga och jobbiga saker var över och vi alla njöt.

Innan skolan hade vi paketöppning. Jag fick en jättefin halsduk från A. Vi gjorde en utlottning så att man tog en personlig lapp och sedan la vi de i en hög och varje person fick dra en lapp. Jag fick därmed A's lapp. Em fick min - ett manikyr sätt. Lite roligt sådär.

Jag gick till mig med A, Eb och J. Vi spelade spel och bakade morotskaka. Sedan tittade jag och A på "Bäst i Sverige". Ganska gullig film. På kvällen kom M med familj hit och vi spelade spel och hade roligt.
Idag ska jag ta det lugnt och baka Kola med mamma på eftermiddagen. Det är ju faktiskt lov nu. Sedan ska jag börja packa. Har fullt upp kommande dagar och det behövs läggas fram kläder och tvättas. För under onsdag och torsdag hinner jag inte packa. Det blir nog bra! Jag är expert på att packa för mycket. Men i år, denna resa, ska jag bli bättre. Har ju ändå ett dussin med sommarresor i bagaget så något borde man ju ha lärt sig med åren. Shorts och bikini är det som gäller. Så mycket vet jag!


Kommentarer
Postat av: H

GOD JUL! haha vanlig orm?? det finns två sorter i Sverige ;D

Jag blev en örn, typ samma släkt som ditt djur johanna. "Högt perspektiv" och någonting på i, kommer inte ihåg vad var tydligen jag :P Vi får se om vi ses något mera innan du åker :)

2008-12-20 @ 13:35:25
Postat av: H

ojj, mellan vad och var ska det var ett "DET" :P

2008-12-20 @ 13:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0