Merry Christmas and A Happy New year!

Nu är det Dan före Dopparedan. Jag har ingen som helst tid till att sitta vid datorn. Jag tror jag säger God Jul och Gott Nytt År till bloggen nu. Den får vila ett tag. Kanske att jag hinner skriva något litet mer. Men jag vet inte. För att summera mitt år gör jag det här lilla testet:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag flög ensam över Atlanten, det vill säga med en kompis utan föräldrar.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ska jag vara helt ärlig minns jag inte ett enda av mina nyårslöften. Jag är inte den typen av människa. Jag har haft ett löfte jag hållit en gång. Det var för flera år sedan och jag lovade mig själv att dricka mjölk. Det håller jag än idag!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen jag kan komma på.

4. De bästa nya människorna du träffade?
Jag tror inte jag träffat några nya på det sättet. Däremot har jag lärt känna en del på nytt. Det är jag glad över och det visar att man alltid ska ge en andra chans även om det gått en lång tid. Men nya vet jag inte. Det är inte några närmre vänner utan bara sådana man pratat med någon gång.

5. Vad fick dig att må bra?
Alla älskade vänner. Min familj också, för den delen.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Jag ska träffa Elli mer. Henne saknar jag.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
6 juli. Då åkte jag till USA.

8. Vad var din största framgång 2008?
Jag fick MVG i musik! Sedan lyckades jag behålla alla mina betyg.

9. Största misstaget?
Jag har inte gjort något stort misstag. Kanske blivit irriterad över småsaker. Om det nu räknas till misstag vet jag inte. Men att skada knäet och inte vara försiktig måste nog vara ett stort misstag.  


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk har jag inte varit alls faktiskt. Men jag har skadat mitt knä ett antal gånger och det är än idag inte bra.

11. Bästa köpet?
Resan till USA. Sedan har jag inte köpt så mycket. Ett par jeans kanske.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resan helt klart!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja en hel del gjorde mig glad det här året.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Coldplay's nya skiva, Come out of the Shade och Feelings getting stronger in the dark.
Många Moneybrother låtar efter den underbara konserten.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det varierade nog från vecka till vecka. Summeringen är ett bra år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit av tiden som var. Eftersom allting har gått förbi så fort...

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och oroat mig över småsaker är något jag gjort mycket men som jag skulle kunnat ha skippat att göra.

18. Hur tillbringar du julen?
Jag firar julafton hemma med familjen och farmor och farfar. På juldagen åker vi till kusinerna där också mormor, morfar, moster och fler kusiner är. På annandag jul flyger jag till Bali med familjen och en annan familj. Vi firar nyår på en strand tillsammans med kompisarna.

19. Blev du kär i år?
Inte kär i någon utan mer kär i kärleken.

20. Favoritprogram på TV?
Tror att det måste bli Desperate Housewifes fast One Tree Hill har på sista tiden nästan tagit över tronen från DH. Jag måste nog säga båda.

21. Bästa boken du läste i år?
Ojoj. Teen Idol, Flyga Drake eller Glappet skulle jag säga.

22. Största musikaliska upptäckten?
Moneybrother har återfötts i mitt hjärta. Tror det är den största upptäckten.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag önskade mig en mobiltelefon och en resa till USA. Jag fick telefonen men inte resan. Den blev dock av senare på året.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Ingenting speciellt faktiskt.


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag firade den här hemma med familj och släkt.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer ledig tid. Ett längre lov. Annars ingenting.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Oj, svårt. Jeans och en tröja med kofta över. Ibland tights men inte särskilt ofta. Söta linnen och toppar är också något i min stil.

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
De som känner mig vet att detta inte är en fråga i min stil. Därför lämnar jag den blank då jag faktiskt inte haft en endaste minimal tanke på detta förens jag fick syn på detta test på en kompis bilddagbok. Tänkte att det kunde vara kul att summera ett gångbart år. Nu bär det över till 2009 och andra sidan jordklotet. Tack för det här året!

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!
HA DET UNDERBART.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja saknar dej johanna!=(

2008-12-28 @ 21:35:50
URL: http://jesssikaarlerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0