Tomtenissen min.

Jag är verkligen dålig på att göra rätt saker vid rätt tid. Väntar alltid med det viktiga och tar det oviktiga och roliga före. Men jag ska bättra mig. Börjar bli trött på det där vid det här laget.
Igår slutade vi vid elva tiden och jag, A och Eb gick hem till H. Där bakade vi pepparkakor och glaserade dom! Det blev jättefina gubbar, bilar, granar och lite annat smått och gott. När jag kom hem vid halv fyra tiden vilade jag bara. Har fått jordens hosta men inga andra symptom på sjukdom. Typiskt mig. Jag blir aldrig sjuk! Alltså det är ju skönt i viss mån men istället får jag ha lite hosta, lite förkylning eller liknande. Och idag är det också lite hosta men för mig känns det ovanligt mycket. Jag har inte varit sjuk sen i fyran eller femman om ens då. Det är verkligen otroligt. Haha.

Idag ska jag gå till min fyraårige kusins Luciatåg efter skolan. Han ringde mig och syster igår och frågade om vi ville komma. Självklart tackade jag ja och det finns nog inte något mer gulligt än det. En liten tomte eller vad det nu blir. I skolan är dagen lugn och jag har gjort klart allt skolarbete så det känns ganska avslappnande.
Bara fyra dagar kvar i skolan nu. Eller tre. Fredag är ingen riktigt dag. Bara "God Jul" "Hejdå" "Kram" "Bra betyg" och liknande. Det är så julavslutningar går till, I guess. Då är det sju dagar. Idag är det tio. Vid den här tiden om tio dagar är jag på planet. På väg långt bort. Och jag längtar.

Kommentarer
Postat av: jessika

är det ja som är din tomte nissE?:)

2008-12-16 @ 19:55:58
URL: http://jesssikaarlerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0