Kusiner är allt för underbara.

Helgen blev inte alls som jag hade tänkt. Men den blev ganska bra ändå.
Luciatåget i fredags gick bra. Hade två tåg och det gick bra. Jag var en av de som skulle gå fram till Lucias ljus och tända mitt. Det gick bra. I skolan gick alla hem efter Lucia tåget men jag och Em redovisade våran muntliga för några tjejer och en tjej från C klassen. Hon hade ingen att va med eftersom alla i hennes klass skulle hem men hon ville gå på matten då vi skulle det. Så vi åt lunch och pratade. Roligt! Sedan åkte vi till Täby. Jag handlade julklappar till alla möjliga. På kvällen var jag hemma med mamma och tog det lugnt. Veckan var tuff så det var skönt att slappna av. Det gick bra på matteprovet också. Så nu är jag lugn..

Jag gick upp väldigt tidigt för en lördag i lördags. Sedan åkte vi till Täby och tog en spruta och träffade sedan min faster och åt lunch. Klockan tre tittade vi på min kusins Luciakonsert på Naturhistoriska museet. Det var Adolf Fredriksmusikklasser som uppträdde och det var fint. Sedan åkte jag hem med småsyskonen till kusinen och passade de hela kvällen. Det var roligt faktiskt. De är verkligen söta.
I bilen hem hade jag och åtta åringen den här lilla diskussionen:
"Du är min äldsta barn-kusin Johanna"
"Är jag? Varför är inte dom storakusinerna äldst?"
"Dom är inte barn"
"När blir man inte barn då"
"När man har flyttat hemifrån och fått egna barn"
"Men storkusinerna har inte egna barn"
"Då är dom inte vuxna"
"Men dom bor ju inte hemma"
"Nej, dom är tonåringar"
"Det är dom ju inte A"
"Men, då är dom mellanvuxna"
Den minsta kusinen sprang runt och kramade mig hela tiden. Hon avgudar mig. Sedan sa hon"jag älskar dig" hur många gånger som helst. Så gulligt.

Idag har jag verkligen bara tagit det lugnt. Gymmat och vilat. En bra kombination. Just nu pratar jag med vänner på datorn och ska snart krypa till sängs. Inte för att jag är det minsta trött. Men ändå. Sista skolveckan börjar imorgon. Underbart.

Kommentarer
Postat av: jessika

jaa känner en som går i adolf fredriksmusikklasser:D

2008-12-15 @ 10:13:33
URL: http://jesssikaarlerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0