Utvärdering.

Snart är det äntligen helg och jag har fullt upp. Är nästan svårt att hitta en ledig minut känns det som. Jag har någon plan för varje dag. Både roliga och mindre roliga saker faktiskt.
Dagen har varit ganska okej. På morgonen såg vi på film och sedna var det provtalsgenomgång på matten. Jag vet inte hur jag ska klara provet. Eller klara gör jag ju.. Men hela vägen liksom. Aja, det ordnar sig. Som det mesta gör nu för tiden. Efter matten var det språk och jag, Eb och H arbetade med våra franska öar. Det vill säga en korallö utanför Mexico och en ö i Karibiska Havet. Efter lunch skulle vi leda lektionen, vilket gick sådär eller helt okej enligt läraren men ganska bra enligt mig. Aja, vi ska göra dert bättre nästa gång, jag, Eb och J.
På SOn skulle vi göra någon form av utvärdering av "livet". Frågorna handlade om allt mellan himmel och jord, från "Vad tycker du om skolmaten?" till "Hur ofta tar du dopingpreparat?". Helt sjukt. Vissa kanske lever så.

Efter skolan hämtade farfar mig och H och vi åkte till företagen och lämnade salamikorvarna. Så nu har vi fått pengarna. Efter det åkte jag hem och pluggade. När syster kom hem från träningen åt vi middag och däremellan såg jag lite på tv och pluggade.

Jag vill ha lov nu! Nu imorgon eller så. Det skulle kännas som en stor lättnad att kliva ut i kylan och veta att det inte är mycket kvar nu. Till SOLEN och till allt som har med det att göra. Jag längtar som ett litet barn gör efter tomten. Det ska bli underbart underbart. Sedan kommer jag tillbaka och åker till Sälen. Det låter så roligt och det ska det vara också.
Allt känns tungt och motigt nuförtiden. Så mycket att tänka på, så mycket att ordna och så mycket att genomföra. Jag behöver verkligen vila och lite omväxling, det gäller bara att göra det bästa av det som är och ta det lugnt. Tycker jag lyckats än så länge.. Nu ska jag snart kila ner till farmor och farfar för att fixa min stickning.. Den måste bli inlämnad imorgon. Jag klarar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0