Autumn.

Jag har precis ätit lunch. I morse vaknade jag ganska tidigt och kunde inte riktigt somna om. Jag låg istället och drog mig i sängen. Jag minns min ena dröm. Jag drömde att jag bodde i ett rör. Röret var mörkt och det gick inte att ta sig därifrån. På något sätt var det inte en mardröm. Men inte en vanlig dröm heller.
Idag har jag varit på gymmet och tränat. Det var riktigt roligt trots att jag råkade vrida om mitt knä när jag gjorde den enda benträningen som jag kan göra. Sedan åkte jag hem, ringde till några kompisar och duschade. Jag och kompisarna kanske ska hitta på något ikväll. Eller vi ska göra det, men hur och var vet vi inte. Jag funderar på att städa mitt rum nu. Eller att träna till prov som jag har efter lovet. Men jag orkar inte. Det är trots allt fredag. Det är lite väl överpresterande. Så jag tror jag lämnar det. Måndag kanske kan bli en sådan dag. Bara göra måsten och inget annat.
Förut, för kanske ett år sedan somnade jag efter kanske fyrtio minuter. Nuförtiden brukar det ta tio minuter. Max. Men igår låg jag uppe i en timme och bara tänkte. Ibland kan det vara helt okej att bara vara. Igår var det jobbigt. Man ligger där och ältar massa saker. Tillslut somnar man ju. Men det kan ta ett tag.
Usch, det är verkligen hemskt väder här idag. Det regnar och blåser och himlen är grå. Det är verkligen höst, riktig hemsk höst som det kan vara ibland. Nej, jag föredrar värme och sol. Eller kyla och snö. Ibland kan det vara mysigt och bara sitta inne en höstdag. Men oftast blir det inte det. Jag är ingen höstmänniska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0