En regnig dag i oktober.

Höst, höst och höst. Idag verkar vara en typisk höstdag. Det regnar mot rutorna och vinden viner i de gula löven. Det är helg och jag har en stor hög läxor bredvid mig på skrivbordet som alla måste bli gjorda kommande dagar. Det är inte roligt och jag orkar verkligen inte ta tag i de just nu. Jag har bestämt mig för att lägga de åt sidan idag och unna mig själv någonting. Jag ska skriva in texter från de blå skrivböckerna lärarna ger oss till datan, istället för att räkna matte. Att lämna in saker handskrivet är inte min grej. Jag vet inte, men det blir alltid fel på något sätt. Jag föredrar datorn. Det blir mer neutralt då.
Gårdagen var en ganska tråkig fredag. Det hände inte mycket, jag tittade på film och somnade vid tolvslaget. Skolfotona landade i brevlådan igår. Som vi har väntat! Någon timme eller så satt jag och mina vänner framför katalogen och bara tittade. Det är alltid lika roligt att titta på någons misslyckade min eller på lärarna. Vårat klassfoto blev bra iår. Förra året såg det helt fel ut. I år ser vi alldeles normala ut och det glädjer mig. Vi är glada helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0