Ica.

Idag var skoldagen seg. Det var liksom dagen innan lovet så det kändes jobbigt att vara i skolan. Nu är det lov! Efter skolan åkte jag och Eb till ett företag där vi hade lämnat in en lapp om salamis. Sedan åkte jag till Em och åt lite mellis en snabbis innan vi åkte till Ica. På Ica så packade vi kassar i två och en halvtimme. Jag och en kompis samlade in massor med pengar. Det var jobbigt, både för knäna och för allt annat. Det var ganska okej ändå. Eller, det var ganska roligt. Tiden gick fort i alla fall. Efter Ica fick jag skjuts hem av kompisens mamma, vilket var jättesnällt! Jag som trodde att bussen skulle bli min räddning. Snälla människor.
När jag kom hem var mormor och morfar här och jag tittade på teve och tog det lugnt. Jag tog en lugn kväll, orkade inte göra någonting speciellt.
Nu har vi äntligen lov som sagt. Det ska bli så himla skönt att slippa gå upp tidigt varje morgon. Men lite plugg måste ändå göras eftersom vi har prov efter lovet.
Just precis fick jag en känsla av att jag verkligen behöver släppa saker. Det går inte att gå runt och fundera längre. Herregud, jag blir galen. Varför håller personen på att reta mig hela tiden?
Nej, jag ska njuta av lovet. Sedan är det bara att gå vidare.
Imorgon kanske jag ska till Ica igen för att hjälpa till. Jag får se hur det blir. Men annars åker jag kanske till Täby. Jag vet inte riktigt. Lov är det och lov ska det vara. Så jag klarar mig, så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0