Livstärningen.

Nu sitter jag åter vid datorn igen. Idag fick vi slutade tidigare än vad vi skulle gjort och då missade vi matten! Dagen har varit riktigt skön, hade musik på morgonen men gjorde ingenting speciellt. Vi lekte en lek, hela havet stormar men att alla ska upp på stolarna och att en stol försvinner. Sedan flöt dagen på. På eftermiddagen har jag pluggat SO eftersom det är inlämning imorgon och gjort lite franska. Det går nog bra, både med förhöret och inlämningen. Jag insåg också idag att det bara är två lektioner kvar tills vi har matteprov! Det går bara inte! Menmen, läraren kanske ordnar det. Vid halv fyra tiden åkte jag till sjukgymnasten som kollade mitt knä. Hon sa att jag skulle försöka få tid så fort som möjligt hos en ortoped (fick senare reda på att det är en läkare som har hand om ben och armar), men om det inte gick skulle jag till husläkaren. Kanske jag äntligen kan få medicin mot knäet. Jag åkte hem efter det och gjorde läxor. Nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Min käre far behöver läsa mitt hemprov innan det går att skriva ut. Så, jag får väl göra något annat ett tag.
Skoldagen som sagt, var riktigt skön. Jag är glad att vi är en mycket bättre klass i år än förut. Vi ska ju faktiskt splittras senare! Jag vill inte alls det! Men ändå längtar jag till gymnasiet. Det ska bli skönt att få en helt ny start. Ni vet det där med tärningen jag pratade om förut. En ganska självklar sexa blir det nog nästa år. Idag var nog inte "the first day of my life". Men lite närmare kom jag nog. Kanske en tvåa?
Jag var uppmärksam idag. Och det stämde. Flera gånger. Men jag vet inte. Jag tror jag ger upp nu. Eller kanske en vecka till. Ibland har man dåliga dagar. Jag vill inte ge upp mitt i. Men det är svårt. Kan inte någon tala om för mig vilket som är rätt och vilket som är fel? Kanske någon som kan spå i framtiden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0