Middagsgäst.

Jag har inte gjort någonting idag. Jag vaknade vid tiotiden och tittade klart på filmen från igår som jag somnade ifrån. Sedan duschade jag och lyssnade på musik i timmar innan jag vid två tiden åkte med mina föräldrar mot Västerås. Jag såg lite på en annan film och lyssnade på musiken under tiden, när mina föräldrar pratade och lyssnade på egen musik. Min syster är inte med oss. Hon hade föreställning. Jag saknar henne. Nu sitter jag hemma hos min moster och hennes man på bröllopsmiddag. Vi har ätit trerättersmiddag och pratat. Sedan har jag ritat med mina små kusiner som är åtta och sex år gamla. Det var ganska roliga. De tycker verkligen om mig.
Innan vi kom hit stannade vi hos några kompisar till mamma och pappa som vi sedan ska övernatta hos. Imorgon ska vi först åka hem och sedan är det fika hos min faster klockan tre. Efter det ska jag kanske se på min systers föreställning. Men jag vet inte om jag ska med. Min ena kusin ska dit med sin pappa. På kvällen kommer de på middag till oss.
Det är konstigt hur mycket man saknar vännerna när man vet att de gör annat. Jag gillar att vara social tydligen. Ibland tror jag inte det. Men jag är verkligen i behov av dem. Jag vill ha en sån där rolig kväll när man sitter och pratar med folk i timmar. Sedan hittar man på något roligt tillsammans. Antingen via datorn eller inte. Det är livet. Men det ändras och för nu får jag nöja mig med det här... Och det går så bra så det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0