Cookie time.

I morse tittade jag ut genom fönstret. Löven på träden var bruna och allting var tråkigt och grått. Jag minns en dag när jag gjorde samma sak, tittade ut genom fönstret och bara stod där ett tag. Då blommade träden och allt var bra. Det var sommar då. Jag längtar tillbaka. Nu är det höst och inte lika roligt.
Skoldagen var bra. Jag, A, och L hade design som val. Jag och L lekte fotomodeller och fotograferade oss. Sedan ska vi trycka våra foton på en tröja. Det ska bli roligt. Vi snodde kakor från hemkunskapen. Det var gott.
Efter skolan har jag inte gjort någonting. Jag har bara tagit det lugnt. Imorgon ska jag till doktorn med mitt knä. Det ska bli skönt att äntligen få någonting som kanske gör så att det slutar göra ont.
Sedan fyller en kompis år imorgon! Så, om jag hinner ska jag hem till henne efter skolan.
Ja, nu är det snart lov och det känns som om tiden har sprungit fram. På något sätt känns det som att tiden går snabbare nuförtiden. Men jag tror inte den gör det. Galet.
Det är så roligt med temadagen. För egentligen så får ingen vara på någons annans val. Men lärarna tycker om oss, så vi får vara på hemkunskapen och äta hur mycket vi vill gratis. Det är toppen det.
Just nu sitter jag vid datorn och pratar med en vän. Det är också roligt. Faktiskt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0