Ett spel?

Jag vaknade tidigt idag. Min syster och jag var ensamma hemma på morgonen och hon började låta i rummet bredvid mycket tidigare än vad jag skulle ha vaknat. Men jag gick upp ändå, det är bara jobbigt att försöka somna om. Sedan cyklade jag iväg mot skolan och först hade vi vikarie i teknik. Dagen var riktigt lugn! Vi var på gymnasiemässa efter lunchen och fick hur många broschyrer som helst av skolorna. Inte för att jag vill gå gymnasium här ute, men ändå. Sedan hade vi slöjd och sedan klassråd. Efter skolan åkte jag med H och E till ett företag där vi lämnade en lapp där de kunde skriva upp om de ville ha salamis. Jag hoppas att vi får några av dom också! Sedan åkte jag hem till mig och gjorde klart mitt hemprov i SO och två mattediagnoser. Nu är det bara en liten hög med böcker på mitt bord! Det känns underbart. Sedan skulle jag steka mat till min syster och hennes kompis, men det gick inte så bra. Ätbart blev det, i alla fall.
Ikväll är det desperate houswifes! Jag ska se! Nu sitter jag bara här vid datorn och tänker. Jag pratar med några kompisar och bara tar det lugnt. Ibland undrar jag hu vissa tänker. Eller om de tänker alls. Det känns sorgligt att vissa inte kan tänka själva utan måste förlita sig på andra hela tiden. Stackars människor.
Livet är som ett spel, ibland slår man högt på tärningen och går vidare. Ibland sitter man fast och inte kommer vidare. Jag tror jag är mittemellan. För just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Antingen släpper jag det eller så gör jag det inte? Usch, jag hatar när val egentligen ligger på någon annan. Det är jobbigt. Om det är rätt eller fel?
Jag ska inte ge upp i alla fall. Kanske betyder det mer än jag tror?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0