Musikal och längtan.

Jag vaknade klockan åtta i morse. På senaste tiden drömmer jag så himla konstiga saker. Det är riktigt jobbigt faktiskt. Sen vaknar jag alltid i fel tid. Igår tog jag det lugnt hela dagen. Jag orkade inte göra några läxor alls, egentligen var det riktigt skönt att slippa. Istället pratade jag med kompisar och var lite social med mormor och morfar när de kom hit på eftermiddagen. Vi tittade på skolfotona och konstaterade rolig fakta. Sedan kom min farmor och farfar hem till oss också. Vi åt middag tillsammans allihopa. Den enda tomma stolen runt bordet var den som skulle varit min lillasysters. Anledningen kommer snart. Förrätt, varmrätt och efterrätten åts frivillgt upp av mina släktingar. Vid halv åtta tiden satt vi på teatern där min lillasyster hade musikal uppträdande. De var så duktiga, så många barn som var så modiga och så fint allting var. Min lillasyster 12 år sjöng solo för hela den fullsatta teatern på mer än 150 personer. Det tycker jag var modigt. Sedan åkte vi hem. Min syster och jag pratade ett bra tag innan hon sedan somnade och jag kunde inte komma på annat att göra än att också sova.
Idag har jag inga större planer. Jag ska fixa klart några läxor och sedan till gymmet för att träna. Skulle verkligen vilja springa idag. Men nejnej, det kommer aldrig gå. Det är tråkigt men så är det.
Kan det inte bli jul nu? Eller sommar? Jag längtar sådär otroligt mycket. Men det kommer.

Kommentarer
Postat av: farthindret

jag hoppas det blir jul och snö sen sälenXD

2008-10-16 @ 19:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0