Home, train, city.

Sådärja.
Dagen är avslutad. Imorse pluggade jag. NO, om atomer och joner. Nu kan jag allt om olika föreningar och liknande. NO blir intressant när man lär sig helheten och inte bara delar av det. Jag har liksom börjat se samband och kan tänka själv runt det hela. Då känns det bra! Jag pluggade till halv två då jag åt lite nudlar med skinka, wokade. Det var ganska gott men jag lyckades ha i lite för mycket lök, tyvärr. Sedan fotograferade jag mina blommor lite snabbt. De är så fina men rosorna jag fick av syster på min födelsedag har börjat sloka. Jag ska dock torka dem och fota dem då också. Bilderna ska jag också visa! Kanske inte så fina, men jag hade inte mycket tid och har inte hunnit fota dem innan idag vilket var på tiden!
Vid halv tre gick jag till farmor och farfar för att titta till vad jag ska göra när de är borta. Det är nämligen så att de åker till Iran imorgon bitti. Spännande för dem!

Tåget till stan gick vid 15.05 och väl inne mötte jag Eb, Em och J. Vi tittade lite i affärer och fikade. Sedan träffade J en kompis lite snabbt innan vi gick in på bion. Filmen vi såg hette Marley & me och handlade om ett par och deras hund. Man fick följa deras liv med hunden och filmen var ganska bra men sorglig i slutet! Sedan åkte vi hem. Men J och Em gick av tidigare bara för att uträtta en sak och missade tåget. De fick stå i kylan och regnet och vänta - tjugo minuter medan jag och Eb var på väg hemåt.

Dagen har varit bra! Mitt tågkort spelade mig dock ett spratt men jag fann det senare på dagen. Phew.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0