Huvudet i sanden - Familjen.

Det verkar som om förkylningsbakterinerna har lagt sig i huvudet också. Så som jag snurrat till det de senaste timmarna. Det hela började med en jättefin solnedgång som jag och syster fotograferade från fönstret. Sedan skulle jag ner till farmor och farfar för att skriva ut en text jag gjort om Earth Hour. Våran skrivare är nämligen lite sjuk - den fungerar inte. När jag kommer dit har jag glömt att omvandla Word dokumentet. Jag ber pappa maila. Han påminner mig om att rätta ett ord. Jag säger, ja det gör jag och skriver ut. Väl hemma igen kommer jag på att jag skrivit ut fel! Så hela proceduren började om - omvandla, lägga på usb, starta farfars dator och skriva ut. Dock utan solnedgång den här gången.

Nu ska jag skriva ner lite saker jag och min käre far kom på när vi diskuterade Schindler's List. Det blir nog ingen längre utläggning om huruvida filmen förskönar verkligheten eftersom pappa såg den för längesedan och inte mindes så mycket. Mamma är borta och syster har inte sett filmen. 

För övrigt har jag lyckats skriva fel på tangenterna i varenda mening nu. Därför borde jag kanske skriva diskutionen och antingen lägga mig i soffan med en té kopp eller helt enkelt sova.

Rubriken är en låt jag inte gillar. Men det är så jag känner mig nu. Med huvudet begravet bland de tusentals kornen där ett alldeles eget liv finns. Hoppas jag återgår till livet ovanför sanden imorgon. Sista dagen innan lovet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0