Min dator.

När jag sitter vid datorn sträcker jag alltid ut benen och vilar dem på subwoofern. Det blir som ett minifotstöd men idag, mitt i bloggskrivande, råkar jag komma åt strömssladden med min vänstra tå. Pang. Datorn blev svart och här satt jag med inget inlägg kvar. Problemet var att jag också hade skrivit en två sidor lång text om isotoper och såklart missat att spara. Datorn blev svart och jag tryckte motigt på onknappen igen. Den startades och texten med "Vill du starta Windows med felsäkert läge" och lite annat kom upp. Felsäkert läge har jag testat förut, då försvinner bakgrunder och menyerna blir nittiotal. Bara för att en oskyldig fot råkade komma till strömsladden så ska datorn bli gammalmodig. Nej, jag har lärt mig hur man ska bete sig. Bara att trycka på "starta som vanligt" och den välkomnade texten med Vista och en bild på en Bali-strand kom upp. Inget felsäkert läge här inte, inga men från avstängningen. Och det bästa av allt, dokumentet fanns kvar. Några rader fattades men är nu återskapade.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0