Påskmust.

Åh vad härligt det var att springa. Som jag har längtat efter att få ta de där första stegen. Nu är det gjort och mitt ben känns inte så misshandlat som det skulle kunna göra. Det känns faktiskt bra! Att kunna springa ner för backarna bredvid vattnet och bara njuta. Nu ska jag inte sluta även om det gör fruktansvärt ont imrgon. Kanske gör det det eller inte. Vi får se.

Nyss kom min syster upp med ett campari glas med Påskmust. Den enda läsk jag dricker. I alla fall har jag saknar smaken sedan julen. Undrar egentligen om det är någon skillnad mellan den nu och den vid jul? Jag vet inte riktigt. Känslan är ju annorlunda, men smaken? I detta nu tycker jag påskmusten är något mindre smak på och en annan eftersmak än julmusten. Vet inte om det stämmer men det är i alla fall så jag minns julmusten. God är den i allafall!

Förresten har vi påskpyntat huset nu. Lite små tuppar i huset och lite påskris. En påskkärring här och där. Ett gult sugrör i musten.
Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0