Skärtorsdagen.

Dagen blev sådär bra som jag trodde. Först en mysig lunch och sedan tittandes i affärer. Jag handlade en jacka, skor, två tröjor och en sjal. Sedan klippte jag mig också! Ganska stor skillnad, ärligt talat. Men mitt hår var så slitet att det var tvunget att få bli lite kortare. Hur som helst kanske det är Johanna med halvlångt hår som är bäst och inte den med slitet långt hår. Vi får se.

Det var mycket folk i stan idag. Skärtorsdagsshopping. Det som var lite tråkigt var att det var dåligt väder. Hemma hade det tydligen regnat på påskkärrningarna men i stan såg vi inte en droppe men desto fler moln. I affärerna var det sig likt och det var ju bra. Jag hittade allt jag behövde.

Pappa berättade för mig att det inte kommit en enda liten söt påskkärring hit idag. I farmor och farfars brevlåda låg däremot flera kort, antar att de brukar vara mycket generösa mot flickorna, och pojkarna som knackar på dörren. Orättvist. I alla fall så är vårat hur lite väl gömt för att man ska våga sig in. Så var det när jag var liten. Enklast var radhus eller villor med dörren mot vägen. Då slapp man leta sig fram. Så är det med mitt hus. Leta sig fram till dörren. Nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0