Stressa upp sig, eller inte?

Idag är det fredag och det känns jättebra. Veckan är slut nu och vi har kommit en vecka närmare mardrömstiden som väntar oss. Massa prov. Jag vet inte varför men jag har alltid avskytt prov, med tiden har jag lugnat ner mig, men jag gör det fortfarande. Som jag pratade om med en kompis igår gäller det bara att slappna av, att inte stressa upp sig. För gör man det, då kan allt gå åt pipan. Om man inte tittar på det roliga som händer utan bara låter tankarna flyga iväg till vad som komma skall fungerar det inte. Även om det är några viktiga prov vi har framför oss känns det meningslöst att känna ångest över dem. Juste så här känner jag, en dag i sänder. I helgen blir det fokus på idrotten och inte på matten som är på torsdag. Efter att idrotten är avklarad finns tid för annat. Det roliga tillexempel.

I alla fall, i morse vaknade jag av att min hals var alldeles torr. På ett väldigt konstigt sätt. Sedan dess har det nu försvunnit och jag ska snart cykla. För övrigt tänkte jag ha min födelsedagsväska till skolan idag. Det känns lite lagom löjligt att ha med sig en stor väska som rymmer ungefär allt när det enda man behöver är nycklar och plånboken. Sedan ska jag trycka ner mattepapprena ändå. I fall att jag ändrar mig och inte skulle kunna slappna av, men jag vet att det inte kommer ske. Som tur är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0