Värme!

Dagen har varit lite upp och ner. Morgonen började bra men jag är förkyld och har ont i halsen. Då blir jag trött också. Men aldrig sjuk utan bara sådär trött och seg. I alla fall så var jag extremt hungrig till lunch och till min fasa var det pannkakor. Skolans pannkakor har blivit bättre med åren men fortfarande inte goda. Det kurrade verkligen i min mage och två pannkakor och morottör fick jag i mig. Bra lunch? Men efter ett tag märker jag att det kommer pizza! Inte för att det är nyttigt utan bara för att det är mycket godare! Jag åt en och var sedan mätt.

Efter lunchen hade jag, Eb och J danslektion. Gick helt okej, men kunde gått bättre. Det var roligt i alla fall och det var väl det viktigaste! På SOn tittade vi klart på filmen vi sett, Schindler's list, och jag gillar verkligen den! Den är så fin och lugn. Men bäst är slutet och den lilla extra detaljen. Bra film om koncentrationslägren och ghetton under Andra Världskriget. Hade Schindler left idag hade jag velat prata med honom. Han verkar spännande men ändå nazist. Så det blir lite mer svårt då. I filmen säger han just det "vid midnatt är ni fria och mig de kommer jaga". Ungefär.

På eftermiddagen bakade jag och syster en kladdkaka och satte oss på veranden och njöt av solen! Det var sådär lite kyligt i luften men med en filt och solen i ansiktet blev det bra. Gud så härligt det var! Råkade också se på internet att det ska bli tolv grader nästa vecka. Så underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0