Jobb, jobb, jobb.

Vilken galen dag på jobbet det har varit. Det var lugnt till tolv halv ett någon gång. Sedan small det.
Vid halv tre hade vi sålt 178 glassar och 134 mat. Vid fem hade vi sålt 300 glassar och 250 mat. Cirkus. Klockan fyra när serveringsansvarige kom var det kaos. Fullsatt med lunchgäster ute och massor med bokningar ikväll. Åttio personer med andra ord. Trettio av dem skulle komma fem. Vid tjugo i fem var hälften av reservationerna ute pågrund av de upptagna borden. En liten stund senare hade de flesta gått och jag och serveringsansvarige J sprang runt som dårar där ute och torkade bord och dukade upp. Fem hade ingen av de som skulle jobba kväll kommit in i jobbet så då fick jag ta bord. Jag började nio idag, nämnde jag det?
Men det var en bra sista dag! Jag fick göra mycket och så. Det kändes jättebra! Kommer sakna detta.

Har jag sagt hur många smeknamn jag fått på jobbet. Det är Lilla Gumman, Lilla Johanna, Pinglan, Juvelen, mitt efternamn, Johanna, Pigg och glad. Mest är det nog Lilla Gumman faktiskt. Men ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0