Lärdomar.

Jag har lärt mig några saker efter att ha jobbat på en restaurang.

- Flytta aldrig på ditt glas för att underlätta för servitrisen, det känns inte bra för den som serverar.
- Ge alltid dricks om du är nöjd med servicen även fast det inte är ett måste. Beröm också servitrisen för jobbet.
- Behöver du klaga på maten, gör det efter första tuggan och inte när du ätit klart då servitrisen gör allt för att få dig nöjd.
- Försök ta beställningar av den servitris du alltid haft, bara för att underlätta för de som jobbar.
-  Även om en servitris ser ut att ha all tid i världen när personen hjälper er så har personen hundra andra saker i huvudet samtidigt.
- Ta inte för givet att alla servitriser dricker vin och har smakat på maten. Ofta finns det inte tid till det.

Som servitris:

- Man kan aldrig le för mycket.
- Ta inte för givet att alla vet vad olika sorters mat är.
- Säger någon en öl, menar de en starköl.
-  Prata med gästerna och fråga artigt hur maten smakade.
- Blir det något fel, bjud på efterrätt eller kaffe.
- Även om du har mycket att göra går gästerna alltid först.

Lite av det jag lärt mig under dessa veckor. Nu är det dags för jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0