Löven.


När jag kom hem igår så upptäckte jag något sorgligt på tomten. Det var löv. Men de var inte gröna, utan höstfärgade och jag började genast inse att det inte är sommar länge till. Löven var gula, de var inte gröna. Höst, höst, höst sa de till mig. Men så fort jag tittade upp såg jag himlen som var klarblå och alla blommorna. För det är faktiskt fortfarande sommar. Inte höst. Och det är jag glad över.

Har varit hektiska dagar nu senast. Mycket luncher. Väldigt mycket luncher. Fast det har varit roligt men jobbigt. Imorgon har jag ledigt, ska bli skönt, faktiskt. I kväll så gick jag till en kompis hus där mamma skulle vattna blommor och fotograferade några av dem. Hon är så duktig på trädgårdar och blommor!
Imorgon hoppas jag på värme och i så fall ska jag bada! Tjiho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0