Systemis!

Himlen är jättevacker nu, märkte jag precis. Mörka moln men en ljus himmel bakom.

I alla fall, ikväll har jag varit hos Eb. Vi var nostalgiska och hade The Sims som sysselsättning. När vi var mindre gjorde vi alltid så, spelade tillsammans med en stor skål godis bredvid oss. Så idag fastnade vi igen, och tiden gick verkligen fort.. Hipp som happ var klockan åtta och middagsdags när den innan hade varit tio över sju. Konstigt.

Jag var ute och fotade med min älskade systemkamera igår. Okej, min och min. Min pappas Canon 500D som är så mycket bättre än 350D'n som jag pch min syster fått överta. Annars har jag en egen kamera, en Panasonic Lumix t25 som är en digitalkamera men med bättre funktioner och det är perfekt att ta med sig. Men ibland vill jag få andra sorters bilder än de automatiskt tagna (bländare, slutaritd, iso) och då blir det systemkamerorna som gäller. Oftast 500D faktiskt. Men jag ska bli bättre på att använda 350D för det är egentligen inte så stor skillnad, bara att displayen visar bländar och slutartidsinställningarna på ett annat sätt. Och jag som är urusel på att blunda med ett öga under en lång tid måste verkligen anstränga mig för att se inställningarna i 350D'n. Plus att jag får kramp i ögat ibland, så det liksom inte går att blunda. Haha. Någon gång ska jag köpa mig en fin systemkamera, för jag älskar dom!


Alla bilder är oredigerade som jag visar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0