Bad, bad, bad, blomma!

I morse så hade jag bestämt mig för att göra något, typ bada. Så vid ettiden idag drog jag ner till stranden med restaurangen och gick för första (!) gången på hela sommaren förbi personaltrappan och hälsade på kocken och chefen som var där utan att gå upp. Där nere mötte jag L och det var verkligen supperkul att träffa henne och bara prata om allt mellan himmel och jord och samtidigt sola och bada. Jag har inte träffat L på hela sommaren så det var roligt!

I vattnet var det väldigt varmt, över 20 grader faktiskt! Så vi badade ett bra tag och köpte en glass när det blev varmt ändå. Hur som haver, när jag kom hem så bakade jag blåbärskaka till mamma och pappa plus min lillasyster. Den blev ganska god men misslyckad tyvärr. Herregud, jag börjar bli dålig på att baka! Okej, kanske inte livets viktigaste detalj, men ändå.. Kakan var god trots att det rann smet i mitten av den. Fast vi kom fram till att skylla på blåbären och inte på mig. Jag hade lust att göra nåt idag, men så blir det icke eftersom det är min näst sista lunchdag på jobbet imorgon! Om inte det finns ett litet middagspass till mig på söndag som jag kan få byta mig till? Men så väl blir det nog icke, tyvärr...


Kolla så vacker en av alla blommorna min kompis mamma har i trädgården
Canon Eos 350D 18-55 mm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0