Not A Perfect day?

Ibland är allt så bra. Bara så att man känner på sig att det är bra. Eller så att det verkligen är en bra dag. Just nu sitter jag och lyssnar på Mando Diao's Not A Perfect day.
Det är så också. Ingen dag är perfekt. Låten är en kärleksförklaring till en tjej från sångaren. Han sjunger att han bara stod där, att det inte var en bra dag för kärlek. Ingen bra dag för att älska henne. Han önskar, han längtar och han sjunger om att få henne tillbaka. Att han vill att hon ska veta hur han känner. Men att han inte får henne tillbaka. Han önskar, men han får det inte.
Han har rätt, ibland kan man önska men inte få. Ibland önskar man och får. Ibland blir en dröm verklighet och ibland blir drömmen krossad och hjärtat likaså. Men vissa dagar är det inte så. Då är allt bra.

Imorgon åker jag till Sälen på klassresa. Jag längtar till snön och att få vara med mina underbara vänner hela tiden. Idag har jag mest packat, packat och pluggat. De två P'na. Jag var osocial och orkade inte göra något. Jag kände inte för det utan min värld, med det ena P'et fick duga. Jag var även inne lite på datan. Sedan kom J och lämnade mitt USB minne. Hon och Marcus gick rätt in i huset som jag sagt att hon ska göra då jag för det mesta bor på tredje våningen och man går in längst ner. Istället så skickade hon ett sms och jag sprang ner. Efter första trappan blev jag vettskrämd eftersom vi sprang in i varandra. Jag verkligen hoppade till. Ibland är jag bara så lättskrämd.

Eftermiddagen pluggade jag mest på datorn. Och hade lite roligt. Ute där någonstans i cyberrymden i princip. En annan form av värld. Oftast en bra värld.
Sälen imorgon som sagt. Det ska bli jätteskoj! En stor väska finns på mitt golv. En väska med skidkläder! Åh.

Kommentarer
Postat av: H

SÄLEN!!! moaaaah, jag vill åka nuuuu!

2009-01-17 @ 19:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0