Bali, another time, another year.

Nu är det 2009, nytt år. Det känns lite konstigt att kalla det som är 2009. Jag hoppas att det här blir ett bra år och vissa saker som inte varit helt bra ska jag se till att ändra på under det här året. Det ska bli ett år fullt av glädje men också ett år av nya förändringar. Gymnasium bland annat. Jag ser fram emot det.

Jag är hemma från Bali också.
Resan var jätteunderbar med mycket värme sol och bad. Nästan varje dag var vi på Sanur Beach nedanför vårat hotell precis. Det var en lång fin strand och vattnet var alldeles klart. Utanför stranden fanns ett rev som skyddade oss från höga vågor. Det var jättevarmt i vattnet och nästan så att det inte svalkade när man var som varmast. Istället fick vi svalka oss i hotellets två pooler. Det var jättefint hotell med en stor fin trädgård utanför rummen.
En dag åkte vi till en ö på utflykt och snorklade. Där fanns det också havssköldpaddor och jag höll i en! Det fanns också en tropisk fågel, en fladdermus och en orm där. Jag höll i alla! Ormen var av arten pyton och räckte mig till knäna. Men jag överlevde och är nu hemma. Nu kallar alla mig "neger" i skolan. Att bli mobbad för en semester är underbart. På ett kul sätt.

Sanur Beach.

Mitt dygn är helt upp och ner. Jag vaknar vid sex tiden om inte tidigare och somnar vid nio. Helt fel och jobbigt. Men jag har ändå hunnit köpa mina julklappspjäxor och gjort en hel del annat. Snart bär det även av till Sälen med klassen. Ska bli roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0