Barndomsvännen.

Igår gick det prima på jobbet. Mycket folk var det i omgångar, så mycket att vi två som jobbade inte sa ett ord till varandra på en timme eller så för att sedan börja skratta när vi insett hur mycket folk det kom på samma gång och hur extremt osociala vi varit under den timmen. Jag stod i kassan, "Var det bra så? Det ingår läsk, lättöl eller mineralvatten. Vad vill du dricka till maten? Varsågod. Ja, då blir det 85 kronor tack. Ska du betala med kort? Då ska du få dra det själv här alldeles strax. Här var ditt kvitto. Vill du ha kassakvittot också? Nej, okej, då slänger jag det. Du kan ta sallad så länge så kommer vi ut med maten snart. Tack så mycket." Så lät det. Den andra tjejen körde nog mer "Smaklig måltid" snacket. Men prata, det hann vi inte.

På kvällen var jag hemma hos M. Vi pratade och såg på film hela kvällen. Trots att vi bor några hundra meter från varandra så träffas vi väldigt sällan och därför finns det massor att prata om när man väl ses. Jag kom hem efter midnatt igår och somnade ganska snabbt efter det då jag gick upp vid åtta för jobbet..
Sedan pratade jag också med min chef igår och det fixade sig så att eftersom vi får besök imorgon så kunde jag inte jobba och då ska jag istället jobba kväll imorgon! Skönt. Får se om det blir jobb ikväll också, men jag hoppas inte det för då ska jag nog träffa M istället. We'll see.

Idag ska jag baka kladdkakemuffins med vitchoklad och grädde tror jag. Mamma hade hittat ett recept och det vore kul att prova! Sedan får vi se vad som händer, hoppas M kommer hem från en stadsutflykt så snart som möjligt så vi kan ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0