Framsteg!

Jag har sjukligt oerhört ont i mina hälar. Måste bero på att man springer fram och tillbaka som en stucken gris när man är servitris. Kanske trivs jag bättre bakom kassan, men ibland är det kul att få komma fram och prata med kunderna och ta fram deras mat eller disk. Idag så serverade jag vin ur flaska för första gången till ett helt bord. Och det gick så bra så. Sedan var det en kvinna som skällde på mig för att hennes glass var halv och så klagade hon och hennes väninna på mitt beteende. Fast jag gjorde inget fel och chefen kom och täckte upp precis efteråt.

Jag fick jobba över idag också, underbemanade. Så jag skötte hela café verksamheten mellan 16.00 och 17.45 då jag gick hem. I morse kunde jag inte ens kassan, gjorde fel var och varannan gång. Men nu går det på räls!

Ikväll får vi se vad som händer, kanske träffar J och Eb för att bada, men det får vi se. Klockan tickar iväg och jag jobbar imorgon också. Sedan är det två dagars ledighet som gäller. Hoppas vädret håller i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0