I love my job.

Vi hade det jättebra i Småland. Bodde fint, fick härligt massage och en middag i hästväg. Sex rätter. Vad sägs som svartpepparglass, sparris i en burk som det kom upp rök ur när man öppnade, morotscreme till efterrätt och lite i den stilen. Men gott var det. Sedan blåste vi glas, min skål är fin men fick tyvärr en liten spricka på vägen hem!

Efter att jag kommit hem så träffade jag J, A och Em och vi åkte iväg till ett nytt stort shoppingcenter. Jag som verkligen skulle shoppa, hittade ingenting. Men kul var det och på kvällen var vi på J's båt och hade det mysigt och badade.

Igår jobbade jag väldigt sent. Det här kommer låta konstigt, men, jag älskar mitt jobb, jag gör det verkligen. Det är roligt att vara där och att göra allt som tillhör. Okej disken kanske inte är det roligaste men till och med det är ganska okej. Jag hade verkligen inte förväntat mig det av det här sommarjobbet, jag trodde inte det skulle vara så här kul. Det är faktiskt kul och jag har inget emot att stanna längre på jobbet istället för att sharp sluttid åka hem. Igår städade vi till halv tolv, jag och två andra och sedan cyklade vi hemåt tillsammans, jag och en av dem. Hon tackade mig enormt mycket för hjälpen och att det skulle tagit så mycket längre tid utan mig hur olagligt det än må vara att en 16 åring stannar så sent. Men jag är bara född 93 när det gäller jobbet. Jag beter mig ju inte riktigt som de andra sextonåringarna vilket jag vet att de andra har märkt, faktiskt, och det är bara kul. Så skitsamma, bokstavligt talat, om det är olagligt för mig, jag vill ju! Vi är verkligen ett team, och det gillar jag. Jag trivs liksom. Så snart ska jag dit igen, ska försöka få några middagspass i veckan då dom är roligast. Kanske på söndag?

Ikväll blir det i alla fall DnGalan på Stockholms Stadion tillsammans med Eb och familj samt M's familj utan M. Tråkigt, men sant. Jag hoppas kvällen blir jätterolig som den brukar vara och att jobbet går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0