Jobbet.

Igår kväll gick det bra. Vi var ganska många så det var skönt för mig att inte behöva komma in i A la carte serveringen sådär pang på. Utan i början gick det lugnt och mina bord var snälla och trevliga så det blev så bra så. Det enda som var lite jobbigt var att det var fel på några Irish Coffee vi gjorde till ett av mina bord. Men, det gjorde inte så mycket, vi fick dricks av dem ändå.

Jag jobbade sent igår. Serveringsansvarige ville ha min hjälp och tyckte det var bra om jag såg kvällsrutinerna fastän jag bara är 16 år gammal. Tror inte det märktes så mycket att jag var så pass ung bland de andra. Idag blir det mest lunchservering och glassköpande kan jag tro eftersom himlen är klarblå och det är sol ute. Så snart ska jag åka ner till stranden och börja jobba. Vi öppnar elva och jag börjar halv. Sedan jobbar jag till halvfyra...

Det var tungt att gå upp i morse eftersom man blir så trött efter att ha sprungit fram och tillbaka med mat och liknande. Det är faktiskt jobbigare än man tror att göra det. Men roligt är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0