Varje gång ser jag en man som fiskar.

Nu är jag hemma från en kort utflykt med våran lilla båt. Varje sommar har vi åkt ut på badutflykter till öar här utanför men i år har jag inte varit med på en enda. Jag har jobbat så mycket, men idag åkte vi till en liten stad och köpte glass. Det var så härligt att känna vinden i håret och solen mot kinderna, åh!

En sak som jag verkligen älskar är att cykla hem från jobbet på kvällarna, eller dit på morgonen. Vattnet ligger stilla. Man är ensam ute och det är härligt ljus. På morgnarna möter jag alltid gamla par ute med hunden och solen skiner oftast. Vattnet är klart och stilla. På en brygga jag passerar står det alltid en gubbe och fiskar. Han äger en cykel spom alltid står en bit bort. Det ser så härligt ut där han står och tittar ut över vattnet. På kvällen är han borta och då är det istället segelbåtar som syns på vattnet i kvällssolen istället för kajakerna på morgnarna, eller motorbåtarna. Jag åker även förbi ett litet café som har haft öppet nått år eller så. Men nu, sedan vi öppnat restaurangen är det ingen där längre. Det är sorgligt att se och  också sådant jag ser på morgonen. Ägaren som går och plockar i trädgården och den tomma kiosken. Och allt jag ser på morgonen gör så att jag önskar att kameran var med mig. Och varje gång är den inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0