En perfekt gubbe.

Ikväll efter att jag kom hem från stranden där jag var med Eb, H och A så satt vi ute på altanen en stund. Gud så härligt det är. Som vanligt på tisdags sommarkvällarna så är det Morden i Midsomer och det såg vi idag. Jag minns när vi var mindre här hemma och tittade på det. På något sett så fungerade det även fast det egentligen är hemskt och det är det jag gillar. Man slipper se allt brutalt utan istället tänka.

Jaja, hur som helst så åt vi fika till det! Och gissa vad? Jag åt en hel egen skål med svenska, egenodlade jordgubbar! gud så goda, söta, fina och mumsiga (typ samma sak?) de var! Jag fick också jordens systemkamerefotosug så jag sprang efter den i hopp om att få en fin bild på en perfekt gubbe. Men nej, blixten är trasig! Dumma systemkamera! Så nu blir det inga bilder eftersom min lilla kamera har en närgräns på 5 cm.. Funderade ett tag på att prova telet på kameran, för att se om det var det som var felet. Närgränsen. Men lusten försvann och nu ska jag strax krypa till kojs. Imorgon är det jag som är en arbetande tjej. 10.00 börjar jag. Första dagen. Det ska bli roligt!


En bild på La Napoule och marinan i bakgrunden och långt där borta bergen. Ser ni färgen på vattnet. Azur blått. Men så heter det ju också Côte d'Azur. Vi gick ut på en liten pir vid stranden för att få reda på namnet på en gigantisk yacht. Den var verkligen enorm och när jag sökte på den så hittade jag att den var 133 meter lång och ägs av en minister från Qatar. Snacka om rik människa. I alla fall så var det super fint på piren, om än lite väl läskigt med stenarna som låg där.
Oredigerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0