Sommar ska vara sommar, inte vinter.

I morse när jag skulle cykla till skolan så tittade jag ut. Det regnade, blåste och var kallt. Min första tanke var att lägga ner vantarna i väskan, bara i fall att liksom. Så jag tog fram dem men när jag skulle öppna väskan insåg jag faktum. Det är juni. Juni, den fjärde juni. Det går inte att ha vantar en sådan dag. Så dom åkte ur igen och jag cyklade iväg. Såklart var det ett misstag. Vantarna behövde jag verkligen och mina fingrar frös till is och började tappa känseln när jag cyklade dit. I måndags låg jag i bikini i solen, hade shorts i skolan. Idag, sisådär en tre dagar efter, så fryser mina fingrar till is av att vara ute. Jag älskar det svenska vädret. Eller inte.

Idag gjorde vi inte mycket i skolan. Tömde papper från matten, spelade spel på franskan och dansade vals på idrotten. Nu kan jag faktiskt snurra också. Fast hur och om vi ska klara av det där med klackskor vete sjutton alltså. Stapplandes som Bambi. Nej men mina skor är enkla att gå i, men man blir ju så yr av att titta ner hela tiden på fötterna. Jaja. Det ordnar sig alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0