The world is a small place and wherever you go, someone been there before you.

Igår var det ett internationellt gäng på båten. Det betydde att vi fick prata engelska. Det var väldigt roligt att prata med dem, speciellt engelsmännen och amerikanerna. Lite svårare blev det när en man frågade mig när jag stod i baren om jag pratade franska. Det gör jag ju. Men ändå inte. Så jag och den andra serveringstjejen F pratade engelska hej vilt och även med svenskarna. För det kan man inte hålla reda på, vem som pratade svenska också.
En liten rolig sak var att en man från USA berättade att han var från Minnesota varpå jag säger, där har jag ju varit, han frågar mig vart och jag svarar Minneapolis. Så undrar han varför en svensk turist besöker Minneapolis och jag talar om att en kompis till mig bor i Wisconsin. Han undrar var, och jag svarar. Platsen där hon bor är en liten håla med en stor gata mitt igenom. Det visade sig att på denna lilla plats, mitt ute på den amerikanska landsbygden där min kompis bor har han varit många gånger! Värlen är liten.

Idag har vi inte många lektioner. Dans, har vi, bland annat. Så jag funderar bara på att åka hem och ta det lugnt efter skolan. Jag är enormt dödstrött för tillfället. Det tar på Johannakrafterna att arbeta så som jag gjort den senaste tiden. Men roligt har det definitivt varit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0