Happiness.

Måndag. Om en vecka för sexton år sedan föddes jag. Tänka sig.
Idag har tiden gått sådär lite jobbigt segt. Men det har ändå varit en ganska bra dag! På första lektionen, hemkunskap så lagade vi mat. Proffskockarna jag, A och Eb lagade marinerade kyckling spett med bulgursallad och tzatsiki! Det var mumsigt. Sedan SO och vi diskuterade filmen vi sett. På idrotten pratade läraren om muskler och liknande men vi gjorde också en praktisk uppgift. Franska och sedan var dagen slut.

Nästa vecka är det lov. Det går så fort! På ett sätt rusar tiden fram men på ett annat står det nästan still. Det känns som en evighet sedan jag var i Åre. Det var liksom bara fyra veckor sedan! Å andra sidan har de fyra veckorna sprungit  förbi oss. I alla fall så längtar jag till lovet. Även om det för min del inte är så speciellt spännande förutom min födelsedag, fast så spännande är det inte. Man blir en siffra äldre men inte ett dugg äldre i själen. Det är bara en vanlig dag i någons liv. I en annans förändrar den all framtid. I någons adderar man en siffra extra. Från femton till sexton. Eller från nittionio till hundra. För mig är det i alla fall det sistnämnda. Men vem vet vad en spännande måndag kan erbjuda mitt i den kommande våren.

If Happiness doesn't cross your way, you have to walk finding Happiness.

Kommentarer
Postat av: H

:O Vad önskar du dig då???

2009-03-30 @ 20:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0