Jag ser det snöar, det var ju "roligt", hurra!

Vår skulle det ju vara. Inte slask. Och definitivt inte snö. Igår pratade jag med J i telefon i någon timme och kollade vädret samtididgt. Nämne lite kort att det skulle bli snö, men aldrig, aldrig, hade jag tänkt att det verkligen skulle bli snö också. Imorse ringer klockan tio över sex på morgonen och jag tittar ut mot träden. Det första jag ser är vitt. Sedan ser jag mer vitt och hela marken är täckt med snö! Snö! I mars. Och under dagen har det säkert fallit närmare en decimeter vita flingor från himlen som för övrigt inte vill visa sig blå.

Dagen började i alla fall med NO vilket brukar vara väldigt jobbigt på morgonen, likaså idag. Sedan Teknik men filmcastingen var efter halva så vi missade den. På filmintervjun skulle man berätta lite om sig själv, tillexempel namn, ålder och fritidsintressen och sedan skulle man ställa en fråga som det skulle bli en liten improvisationsteater mellan filmaren och en själv. Det var roligt, men ganska skämmigt till en början eftersom alla andra elever också skulle lyssna! Det gick dock bra!
Efter detta var det språk, So och tillsist slöjd. Pulsade hem genom snön till tåget och under eftermiddagen har jag pluggat, pratat med J och varit ute en stund. Inte för att snö är härligt men ändå var det riktigt härligt väl där. Det enda som saknades var mörkret. Nu är det dock mörkt utanför mitt fönster. Imorgon är det onsdag, herregud, tiden går så fort! Snart påsklov, minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0