Puh bear.

Jag dricker té ur en kopp med Nalle Puh på. Han tittar sådär mysigt varmt ut från koppen och de svarta pepparkornsögonen tillsammans med munnen får mig att le. Jag gillar muggen. Den är köpt i Åre. Jag gillar Åre och har förresten haft en väldigt bra vistelse i denna underbara ort.
Dagarna har spenderats i skidbackarna med familjen. Upp och ner och överallt. De första dagarna var det strålande sol men framåt slutet blev det moln och blåst.
Jag älskar känslan av att sitta i liften och känna luften mot sig. Älskar känslan av att åka ner för nypistade pister med lite snö över. Älskar känslan av att bara vara där. Det är som mitt andra hem just nu. Allt är så hemma och traditionsenligt kom farmor och farfar upp sista dagarna. Vi åkte skidor med farfar på lördagen.
Resan var underbar och hem till gråa Ö känns lite trist. Här är det verkligheten som gäller och ingen glassig skidåkning.

Dagen har varit trist. Det enda roliga som jag fick veta idag var att de imorn har en casting till en film i vår skola. Dålig på teater som man är ställer man ändå upp bara för att det är kul! Vem vet, kanske blivande bioskådisar kommer från min skola?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0