Sommar?

Jaha. Jag satt igår och försökte fixa bloggen. Det blev ganska fint tycker jag och bra för att vara mig. Jag kan ju inte så mycket om datorer och liknande. Men nu kan jag! Proffs på fotoprogram kan jag inte heller påstå at tjag är utan ska försöka låna min mammas Photoshop och fixa headern ytterligare. Då kan det nog bli riktigt bra.

I alla fall så kom jag hem för inte så himla länge sedan. Sedan dess har jag ätit och finslipat lite på SOn. Snart är det dags för middag hos farmor och farfar eftersom min pappa befinner sig på andra sidan jorden och mamma arbetar. I skolan idag började dagen väldigt segt med NO men jag och Em förhörde mest varandra på det Periodiska systemet. På tekniken ritade jag - bild av en bil. I skala och fyra dimensioner och sådär. Efter det franska. TIll lunch idag i skolan var det hamburgare. Jag förstår inte maträtten? Vad är det som är så speciellt med bröd och kött? Som ett plus var det också Elevernas Önskevecka. Hade det varit men hade det sett annorlunda ut, minst sagt. På SO lektionen tittade vi på film och på slöjden gjorde jag ingenting. Ska sy en kjol som är av jeanskaraktär efter lovet. Får hoppas det blir bra!

Nu ska jag fortsätta med SOn och kolla upp lite mer och Franklin Roosevelt. Hans betydelse för kriget och så. Lite spännande, på sätt och vis. 

Juste! Innan jag trycker på knappen måste jag berätta om solen! I dag efter SOn skulle jag och Eb känns på värmen.. Det var nästan vårvarmt ute! Helt underbart och vi satt där ett tag och njöt av solen. Det värmde riktigt mysigt på armarna och glädjen spred sig! Sommaren kommer i år också!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0