Buddhismen.

Idag hade vi som sagt nationellt franska hörprov. Det var jättesvårt väl på plats men nu efteråt känns det ganska bra. Haha, en sak som var lite rolig med provet var att det på framsidan stod "Sekretess tom. 2018". Liksom, 2018, det är om 9 år. Då är jag nyss fyllda 25. Herregud. Då kommer jag inte tänka på nationella hörprovet i franska.

Efter skolan köpte jag och J jordgubbar! Det var mums och vi avnjöt dem tillsammans med lite choklad och Grey's från igår. Sedan var vi på datorn och hade lite kul sådär. På kvällen hade mamma en gäst här så vi åt god middag. Sedan pratade jag med A i telefonen.
Nu slutade jag precis med min fördjupning om Tibetansk Buddhism som faktiskt är ganska intressant men gud så krånlig. Samtidigt gillar jag buddhisternas sätt att se på livet. Att det är fel att skada och göra någon illa och att själen blir renad med meditation. Men samtidigt är den väldigt överdrivande och varenda liten sak vägs upp av ditt karma. Sedan ska jag också skriva om Kinas förföljelse av buddhisterna där. Det är spännande. En av de andliga ledarna i religionen blev såkallad Panchen Lama. De är så förföljda att han är på okänd ort någonstans i Asien. Man vet inte heller om han lever. Hemskt! Han var sex år när han blev andlig... Gud så tragiskt, så på så sätt är det en hemsk religion. Men ändå intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0