Så det kan gå.

Ni vet den där bilden på den första blomman jag lade upp igår. Det var så roligt när jag skulle fota den, för jag ställde mig en bit bort från motivet eftersom telet har en närgräns på någon meter eller så. Sedan ställde jag inte skärpan på två fina blommor som hade fint ljus på sig från kvällssolen. När jag sedan tog upp kameran för att titta på bilden så var det en helt annan bild än den jag förväntat mig, och det var den bilden som jag lade upp på bloggen. Den riktiga blomman det var meningen att jag skulle fånga på bild hade rakt utåtstående friska blad. Den var varmt gul och såg lycklig ut. Istället fångade jag en halvmående, en sjuk, gammal, blomma men som ändå gav mig en vacker bild, utan att det var planerat.

Precis så här kan det gå ibland. Man förbereder sig för en sak, man tänker på hur bra det ska bli, men sedan händer det inte. Planeringen och allt bakom det roliga går i kras. Men det kan bli bra det också, precis som en gammal blomma jämfört med en ny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0