Johanna-klagar-och-har-ont-lite-överallt.

Jag sitter här och känner mig som en björn i min stora tjocktröja med luvan på. Idag har jag varit så effektiv, så duktig. Jag har pluggat svenska, franska, företagsekonomi, lite franska till. Igår var det matte och franska som gällde. Mina plugg ögon är döda nu likaså min kropp. Efter en dag vid bordet och en timmes promenad, plus lite pepparkaksbakning och julmusik är det nu dags att slå sig till ro.

Nacken värker och jag måste slita mig härifrån annars tar den död på mig. Bara för att så ramlade jag idag också. Undra om jag börjar bli gammal...? Jag var lite speedad och skulle springa upp för trappan. Missbedömde ett av stegen och föll på höften. Skitsamma tänkte jag och satte mig på stolen. Skulle hålla min svenskapresentation för mig själv en gång. Men det kunde jag inte. För satan vad ont det gjorde! Nu har det lagt sig och nacken fick värken istället. Gud vad jag klagar på värk.

En helg är över. Längtar redan till nästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0