All I want to do is laugh, laugh, laugh.

Jag har ett matteprov i hästväg imorgon eftermiddag. Skrivtiden är två och en halv timme. Det får mig att inse hur mycket jag längtar till lovet. Till en dag utan press.
Bakade maränger av tre överblivna äggvitor sedan middagen. Drack en kopp julte och åt en maräng för någon timme sedan. Dock lurade matteprovstankarna ändå.

Vi är välförtjänta av lov. Av ledighet och av att vila upp oss. Få ta en extra sovmorgon, skratta lite mer än vanligt och bara njuta. Typ så. Lovet lär inte bli något i hästväg roligt, lär bli tråkigt emellanåt. Men jag har lovat mig själv att njuta ändå. Jag kanske tar mig en maräng, en kopp julte och tänker på hur det var när jag var tvungen att lägga mig. Sedan kanske jag sätter mig framför en film. Då gör det inget att klockan tickar iväg. Gud så underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0