Ett enda litet dumt tal.

Jag är hemma från skolan. Matteprovet gick bra. Råkade endast ut för ett litet problem. Allt gick bra fram tills Talet. Talet med stort T. Och jag försökte och försökte på det där dumma talet. Jag vet inte hur många gånger jag faktiskt suddade på pappret. Det blev bara inte rätt. Så jag gav upp och gick vidare, det gick bra och när jag gjort alla tal skulle jag börja på Talet igen. Hela kladdpappret blev fullt med bokstäver och siffror. Men det blev inte rätt. Minutrarna gick och jag tappade mer och mer ork. Jag räckte upp handen, tänkte kolla så att jag förstått rätt. Såklart hade jag det och enligt matteläraren så kunde jag lösa det där. Jag försökte igen, fick inte ihop det. Så när det hade gått två timmar gav jag upp. Sa åt mig själv att försöka på en sista lösning, på provpappret och lämna in den ändå. Sagt och gjort. Vad händer? Jo, jag får fram rätt svar. Hoppas jag. Dumma tal.

Ikväll ska jag bara vila! Inga måsten och det är så underbart! Det är man välförtjänt av efter en sådan här lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0