Mörka tider...

Imorse höll jag på att halka på gräsmattan ett antal gånger. Det var frost överallt. När jag satt på tåget med mina kompisar började det snöa. Inte små mesiga snöflingor utan stora, som vinter. Och när vi gick av tåget var det lika halt där, vi höll på att halka och jag insåg att det snart är vinter.
På ett sätt är det mysigt med vinter, det är snö och lite ljusare än nu för tiden. Men ändå. Jag fryser som jag-vet-inte-vad varje morgon, hur ska jag klara mig sedan liksom?

Jag längtar som ett litet barn längtar till julafton, till lovet, just nu. Det är så mycket som cirkulerar i tankarna att jag bara behöver en paus. Rensa bort allt och bara slappna av för en stund. Ungefär såsom man gör när man ligger i en snödriva och tittar upp mot himlen, känner snön komma mot en, och när det är alldeles tyst. Eller varför inte då man ligger på en strand och hör vågorna. Jag hatar höst. Mörker, kyla och tråkiga tider. Det är som gjort för depressioner.

Well, jag har gjort ytterligare ett satsigt häfte till skolan nu. Idrott och hälsa. Det må vara det viktigaste som finns att utföra, men att lära sig om muskler, leder, ben och styrka kan inte behöva vara så nödvändigt. Jag kommer i alla fall att misslyckas totalt på delen med musklerna och benen. Hur tusan ska jag trycka in alla dom i huvudet över en dag? Gah. Prov på fredag och imorgon. Blir nog till att läsa på lite extra nu.

Kommentarer
Postat av: PommesPa

Hej Katten! Nu är jag nästan lite stolt över mig själv som läst alla dina bloggar xD och över dig som är så sjukt duktig i skolan! Ta det lugnt och ta hand om dig själv först och främst. Vi kan inte hjälpa alla hur mycket vi än vill, men att du en dag gör världen till en bättre plats för många tvekar jag inte en sekund på. LL,HA,ÄV

2009-10-14 @ 21:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0