Jag slutar aldrig tänka.

Nu kan jag inte sluta tänka och slutar inte.
Jag minns en dag då jag och min kompis gick runt skolan och pratade. Vi brukade alltid göra det på långa håltimmar. Vi gick och gick. Runt runt. En dag pratade vi om framtiden. Då hade vi ingen aning om vad vi ville göra med livet men vi började prata. Och vi pratade om att förändra världen om att skapa en egen by om att ta hand om den och göra en ny värld just där. Skapa något nytt och hjälpa folk på traven till ett enklare liv.
Kanske vi var något överdrivande om vår potential men på något sätt var det sanning vi talade om och även om vi tänkte lite för stort så är det idag jag inser vad vi skulle kunna göra. Och jag vill det fortfarande.
På något sätt är vi inte maktlösa fastän det känns så. Den miljarddel av världen som just vi upptar är viktigare än allt annat. Och det är den lilla del alla ska ha lika stor chans att utveckla och göra hörd. Det finns så mycket viktigt vi kan göra åt det att vi alla borde försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0