Som ett berg, och ner igen.

Skola tuffar på, det är roligt och jag lär mig mycket. Ibland är det jobbigt, ibland är det lugnt. Men jag antar att det är så som det ska vara, och så det alltid kommer vara.
Har mina första prov nästa vecka, funderar på att börja plugga redan nu. Måste nog göra det. Och ska göra det. Jag har i alla fall mycket roligt för mig, bland annat skolan.

Ibland snurrar det nog lite för mycket i mina tankar. Berg och dalar. När man bestigit ett berg ramlar man rätt ner i dalen för att sen fortsätta uppåt igen. Där nere befinner jag mig nu, men ett mer eller mindre sluttande berg framför mig. Och visst blir det en utmaning, men en kul sådan. Jag måste bara intala mig själv att det kommer gå bra. Att jag kommer upp igen. Det känns jobbigt just nu, men sådana dagar kommer, och jag vet att jag har massor av personer som kan lyssna på mig, prata med mig och framförallt ge mig råd. Och det är nog det som betyder allra mest. Supporten längs berget upp och jag ska allt klara det. Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0