What you regret today is what you won't do tomorrow.

Ibland funderar jag mycket över vad som egentligen betyder något. Vad som borde betyda något och vad som gör det. Och ibland kommer jag på mig själv med att göra just det, fundera, och då brukar jag tänka på vad just den här stunden betyder. Så jag tänkte bara skänka en tanke till alla som någon gång undrar vad som betyder något. För det är här och nu som betyder. Och oftast är det tillräckligt bra för att leva på.
  Även om det ibland känns som att det var då som betydde något så betyder det inte att nu inte gör det. Tiden förändras, precis som vi, och det gäller att verkligen ta vara på dagen vi får och inte oroa sig över den som varit eller som komma skall. Men inte heller att man inte får oroa sig, eller längta tillbaka, se framåt eller sakna. Det är en del av livet som vi ser det, och för varje gång vi gör något av det, så lär vi oss något annat. Så vare sig det gäller ett prov, en resa eller en vän man inte träffat så betyder det något. Och fastän dagen inte känns som en viktig dag är den oftast det. För det är av alla dåliga dagar vi lär oss att uppskatta alla bra. Och av de bra lär vi oss vad vi bör se fram emot under de dåliga.
Idag är en sådan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0